איך להפוך את טכנולוגיית הבית החכם לפופולרית באמת? בעזרת 3 אסטרטגיות אפקטיביות

חזרה לכל מאמרים > facebook twitter plus mail fax

 

smart-home-consumers

מקרר שמתקשר כשהחלב כמעט נגמר, תאורה ביתית, מנעול או תרמוסטט שנשלטים דרך אפליקציה או מסך הטלוויזיה – כל אלה הם מוצרים וטכנולוגיות שנראים נהדר – אבל רק עד לנקודה שבה הצרכנים ננטשים על ידי היצרנים וצריכים לחשב בעצמם מתי ההשקעה שלהם בבית החכם מתורגמת גם לחיסכון בעלויות, לניצול אנרגיה יעיל ולנוחיות משופרת.

הפתרון? כל בעלי העניין במערכת הבית החכם – כמו יצרני המכשירים או ספקי הטכנולוגיה והשירותים – חייבים להתרחב אל מעבר ליצירת בית חכם גרידא ולהשקיע בנתונים שימושיים שיאפשרו לצרכנים להבין ולהפנים את הערך שיש לטכנולוגיית הבית החכם. איך? ובכן, הנה שלוש אסטרטגיות פשוטות:

1. גישת ה-Internet of Things

גישת ה-Internet of Things (IoT או בעברית – האינטרנט של הדברים) היא שתצליח להעצים צרכנים. למה הכוונה? היום, הצרכן מוסיף בכל פעם עוד מכשיר חכם לבית החכם שלו. במצב זה, צריך לסייע לו להבין כיצד יוכל לשלוט ולהפעיל את כל מכשירי הבית החכמים כיחידה טריטוריאלית אחת.

למשל, מערכת האבטחה בבית אמורה לשלוט גם במערכת התאורה ולהיפך. כאשר מערכות חכמות בבית לא יכולות לדבר אחת עם השנייה, הצרכנים נותרים עם טכנולוגיה נחמדה אבל לא הכרחית, כזו שעשויה להציע הטבות שונות וחיסכון כספי, אבל לא מספיק כך שיוכלו לגבור על חוסרת הבהירות, למקסם את החיסכון ולקבל מענה לגבי החששות שקשורות לעלויות השונות.

כדי ליצור צרכן חכם יותר צריך לאפשר לו גישה ידידותית מאוד לנתונים שימושיים.

2. הרחבת הנתונים אל מעבר לבית החכם

ההבדל המשמעותי בין 'טכנולוגיה ביתית מחוברת' לבין 'טכנולוגיה של בית חכם', נעוץ בנתונים. נתונים שימושיים הם אלה שיכולים ליצור צרכנים חכמים יותר.

ואכן, השוק מתחיל לנוע ממוצרים פרטניים לבית החכם שיכולים (או שאינם יכולים) להשתלב בקלות אחד עם השני וליצור מעין "איים" של בית חכם שמקשרים בין מספר התקנים ושירותים.

Amazon Echo היא דוגמה למכשיר שמאפשר לצרכנים להפעיל מספר מכשירים ושירותים חכמים בבית ומחוצה לו, כמו התרמוסטט של Emerson, הנורות של Philips Hue, או IoT שמורחב גם אל מחוץ לבית החכם כדי שיוכל להשתלב בשירותים כמו מוניות Uber או פיצה דומינו.

3. נתונים שמישים וניתנים להחלפה

הבית החכם של ימינו מתמקד יותר בתכונות ובפונקציונליות של מוצרים חדשים ולאו דווקא בנתונים מבוססי IoT שמוצרים אלה יכולים לספק לצרכנים.

ה-IoT מאפשר איסוף ועיבוד של כמויות עצומות של נתונים ממגוון גדול של חיישנים בבית ומחוצה לו, אבל הוא עדיין מאתגר מבחינת היכולת שלו להציג נתונים אלה לצרכנים בצורה אחידה ואינטואיטיבית.

ידע הוא כוח. לכן, על מנת ששוק הבית החכם יוכל להמשיך ולהתפתח, כל בעלי העניין במערכת זו חייבים לפעול למען העצמת הצרכנים והפיכתם לחכמים יותר.

כתובות נוספות שעשויות לעניין אתכם

  • Text_2

    שף מקצועי בכל בית! הכירו את המטבח הרובוטי הראשון בעולם

    3 סוף סוף נוכל לבשל ארוחות גורמה טעימות, גם אם אנחנו בקושי יודעים לטגן חביתה, וזאת בזכות המטבח

    קרא עוד
  • Text_2

    מנורה שהיא עציץ שהוא מנורה

    1 אם עד עכשיו היינו צריכים לדאוג לתאורה טבעית לצמחי הטרריום שלנו, כדי שיתפתחו ויגדלו היטב, המצאה חדשה

    קרא עוד