האירועים שלנו

המעלית של העתיד כבר כאן והיא נעה לכל כיוון שתרצו

חזרה לכל מאמרים > facebook twitter plus mail fax

מעלית עתידית

אנשים צחקו כש-ThyssenKrupp, חברה שהיא שם נרדף למעליות, הודיעה שהיא מפתחת מעלית שתנוע לכל הכיוונים, גם במאוזן וגם במאונך. מי בכלל שמע על כזה דבר? כולם יודעים שמעליות נעות רק לשני כיוונים: למעלה ולמטה.

"היו לא מעט ספקנים", אמר מנכ"ל החברה פטריק בס (Patrick Bass) ועידן את הלעג שנשמע כשפורסמה הודעתה של החברה. אבל שלוש שנים מאוחר יותר החברה הגרמנית אכן עמדה בהבטחתה וייצרה את המעלית הראשונה בעולם שפועלת ללא כבלים והותקנה באופן ניסיוני בגורד שחקים בגרמניה. קבלו את המעלית של העתיד, Multi.

על ידי השימוש בתאים מגנטיים שנעים בתוך אותו הפיר על גבי מסילה אלקטרומגנטית, המעלית מסוגלת לנוע גם מצד לצד ולא רק מלמעלה למטה. השימוש בטכנולוגיה לינארית, שפותחה עבור רכבות הריחוף המגנטיות, מאפשר לתאי המעלית לנוע למעלה באחד הפירים, לפנות אנכית ואז לרדת בפיר אחר בתנועה אחת ממושכת, ממש כמו רכבת תחתית בתוך בניין. את תנועת המעלית מכוון מכניזם שדומה לזה של מחלפי הרכבות, שעליו מותקים מיסבים מסיב פחמן אשר מאפשרים את שינויי הכיוון.

מהחברה נמסר ש-Multi מגדילה את קיבולת הנוסעים במעליות ב-50% ומפחיתה את צריכת החשמל ב-60% לעומת מעליות מסורתיות. "זהו שיפור משמעותי במבנים רבי קומות", נמסר מהחברה. "מעבר לכך, מכיוון ש-Multi יכולה לנוע גם במאוזן וגם במאונך, בלי שתהיה מוגבלת בגובה, מגבלות ארכיטקטוניות רבות כבר אינן רלוונטיות". בגלל שהיא נעה באמצעות מגנטים ומנועים, Multi זקוקה לפחות פירים ולפירים קטנים יותר מאלה שנדרשים למעליות המסורתיות. כך מגדילה המערכת את החלל השמיש בבניינים ב-25%.

" Multiתצמצם את זמני ההמתנה למעליות ותתפוס שטח הרבה יותר מצומצם בתוך הבניינים עצמם. המערכת היא מהפכה של ממש בענף המעליות", אמר יו"ר החברה אנדראס שירנבק (Andreas Schierenbeck).

נו, אז מתי ההמצאה הגאונית הזאת תגיע לישראל?

כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם

כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם