האירועים שלנו

טיפים לניהול סיכונים בתחום הבניה, בעולם שעובד 24 שעות ביממה

חזרה לכל מאמרים > facebook twitter plus mail fax

2

כל מי שעוסק בתחום הבניה ודאי נדרש להתמודד לא פעם עם תאונות עבודה, לקוחות לא מרוצים או תלונות עובדים.

זה לא סוד שהמוניטין בתחום הבניין הוא קריטי לאיכות העסק שלך. לכן חשוב לוודא שבידך אסטרטגיה טובה לניהול סיכונים. במציאות של חשיפה תקשורתית גדולה חשוב שעסקים בתחום הבניה יכינו תכנית פעולה לא מסורתית לניהול סיכונים כדי שיוכלו להגיב נכון לאתגרים השונים.

טיפול בהאשמות שהורסות מוניטין

להתכונן מראש. משברים רבים קשורים לסכסוכים ולתביעות – לפני פרוץ הסכסוך, במהלכו או אחריו. אסטרטגיית ניהול הסיכונים שתבחרו תלויה בנושא המחלוקת ובשלב שבו נמצא הסכסוך.

  1. לפני ההתדיינות המשפטית. חשוב לצפות מראש תביעות פוטנציאליות עוד לפני שהן עולות אל פני השטח. מדובר בנושאים כמעט בלתי נמנעים כמו פגמים בבניה, סכסוכי עבודה או פציעה באתר העבודה. לכן, כדי לטפח את שמך הטוב מומלץ לאתר קשיים ובעיות שעלולות לפגוע במוניטין שלך, עוד לפני שיצוצו.
  2. במהלך ההתדיינות המשפטית. חשוב לעבוד עם עורך דין או יחצ"ן מומחה לניהול משברים כדי להבטיח שהעסק שלך יגיב כראוי ולא יפגע בהליכים או באסטרטגיה המשפטית. חשוב גם שעורך הדין והיחצ"ן יעבדו כתף אל כתף כדי להשיג את אותה המטרה.
  3. לאחר ההתדיינות המשפטית. המפתח לניהול נכון של מוניטין העסק תלוי בדרך שבה העסק שלך מתקשר עם הציבור, עם הקהילה העסקית ועם הלקוחות, לאחר שהמשפט הסתיים. וזה לא משנה אם העסק זכה או הפסיד במשפט, עליך לקחת בחשבון איך הלקוחות הפוטנציאליים שלך יתיחסו לעובדה שהיתה תביעה מלכתחילה.

בחירה באסטרטגיית יחסי ציבור

בין אם תגן על המוניטין של העסק שלך בבית המשפט או במרחב הציבורי, עליך לנקוט בפעולות מנע ולהכין תכנית פעולה מראש. המהירות שבה המידע עובר בעידן הזה לא משאירה הרבה מקום להיסוס ועדיף להיות מוכנים מראש.

לצאת לחזית לפני שהבעיה יוצאת לאור. מי שמאמץ גישה של "לחכות ולראות" עלול לאבד הכול. עדיף לצאת לחזית ולשמור את השליטה בידיך מאשר להסתתר.

לתקשר. שתיקה מזמינה ספקולציות ושמועות, שלא לדבר על יצירת רושם של אשמה. תמיד יש משהו שאפשר להגיד או לעשות כדי לשפר את המצב, במיוחד אם הבטיחות מאוימת.

התפישה היא המציאות. אנשים שונים תופסים אירועים באופן שונה והתפיסה של כל אדם היא המציאות שלו. הדרך שבה תיתפס הבעיה תלויה באופן הצגת העובדות ובמידת האמינות שמעורר העסק.

שמירה על יחסי עורך דין-לקוח

חשוב מאוד להבטיח שאסטרטגיית ההתקשרות של העסק עם הלקוח תיעשה באמצעות עורך דין ותיפול למסגרת יחסי עורך דין-לקוח. כל דוא"ל או מסמך כתוב שהעסק מפיק צריך לשאת את שמו של עורך הדין ואפילו מספר הטלפון והדוא"ל שלו. חשוב להבהיר ולקבוע זאת לפני המשבר ובמהלך כל שלבי התגובה.

אם תעקבו אחרי הצעדים הללו, תהיו מוכנים לתביעות פוטנציאליות והמוניטין של העסק יהיה מוגן יותר.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם

כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם